SOKSZOR AZ OLCSÓBB A DRÁGÁBB, BÍZZON A MÁRKASZERVIZÉBEN

Ön is csak a rezsióradíjat nézi, amikor szervizműhelyt választ gépjárműve karbantartásához, illetve javításához? Nem biztos, hogy így jár a legjobban, hiszen a végösszeget a rezsióradíj és a javítási norma szerinti munkaórák szorzata határozza meg, ez utóbbi pedig nem mindenhol áll összhangban a tényleges időráfordítással. És akkor a beépített alkatrészek minőségéről, tartósságáról még nem is beszéltünk.

Jelenleg alapvetően kétféle számlázási módszerrel dolgoznak a tehergépjármű-szervizek. Az első esetben megállapítanak egy olyan rezsióradíjat, amely alkalmas egy minden előírásnak megfelelő szerviz működési költségeinek fedezésére a járműgyártók által az egyes műveletekre meghatározott hivatalos normaidők alkalmazása mellett. Továbbá ezek a szervizek többnyire gyári, pontosabban eredeti alkatrészeket építenek be a járművekbe, amelyek beszerzésénél nem kínálkozik jelentős mozgástér az elérhető kedvezményekben.

Trükkös elszámolások tükrében

A másik esetet az a felismerés hívta életre a piacon, hogy az üzemeltetők jó része csak a rezsióradíjakat veszi figyelembe a szerviz kiválasztásánál, tehát egyedül ezt a mutatót hasonlítja össze. Őket igyekeznek elcsábítani azok a szervizek, amelyek valószerűtlenül olcsó rezsióradíjakkal hirdetik magukat, majd „rajzolják a munkalapot”, vagyis a ténylegesnél jóval több munkaórát tüntetnek fel a számlán. Így a tapasztalatok azt mutatják, hogy ezeknél a szervizeknél nem ritkán még 15-20 százalékkal nagyobb is a számla végösszege, mint a hivatalos, gyári szakszerviz  rezsióradíjain dolgozó helyeken adott művelet esetén. Ráadásul ezek nem áttekinthető és nem következetes rendszerek szerint dolgozó szolgáltatók. Másrészt ezek a műhelyek előszeretettel ajánlják az ügyfeleknek a különbségek nagyvonalú kezelésével az utángyártott alkatrészek beépítését, amelyek beszerzésekor lényegesen nagyobb kedvezményekben részesülnek a forgalmazóktól, ami szintén segíti a vonzónak tűnő rezsióradíjak kigazdálkodását. Persze ezek tartóssága, megbízhatósága, illetve illeszkedési pontossága általában elmarad az eredeti alkatrészekétől.

Így működnek a profik

A nagyobb flottával rendelkező, illetve professzionálisabban működő és gondolkodó üzemeltetők ezért nem csupán a rezsióradíjakat hasonlítják össze, hanem adott szervizprogramokra komplett ajánlatokat kérnek be, amelyek a rezsióradíjon kívül a normaidőket és az alkatrészárakat is tartalmazzák. Míg a professzionálisan működő és gondolkodó szervizeknél, mint például a Delta-Truck Kft., nincs is lehetőség a feljebb említett „trükkös” esetre. Ugyanis a belső szervizirányítási informatikai rendszerük nem is engedi meg a gyári normaidőktől eltérő munkaóra-mennyiségek rögzítését az adott műveletekhez, tehát egy-egy munkatárs még „tévedésből” sem írhat be több munkaórát a járműgyártó által megadottnál. Továbbá ezek a műhelyek alapvetően eredeti alkatrészeket építenek be a maximális megbízhatóság és hatékony üzemelés, nem utolsósorban pedig a pontos illeszkedés révén valóban gyors, gyári normaidőn belüli beszerelhetőség érdekében. Sőt, a partnerek együttműködési szerződést is köthetnek például a Delta-Truck Kft.-vel, és ilyenkor a flotta méretétől függően munkadíj-, illetve alkatrészkedvezmény is rögzíthető gyári és utángyártott alkatrészek beszerelésére. Mindez a lehető legnagyobb mértékben kiszámíthatóvá, átláthatóvá és később is könnyedén ellenőrizhetővé teszi a szervizeléseket, sok esetben már rövid távon is a leggazdaságosabb megoldást biztosítva.

Nincs Eredmény
Keresés