Megérkezett a Ford Trucks legújabb limitált kiadása, az egyedi külső-belső megjelenésű és gazdag felszereltségű F-MAX Select nyerges vontató. A látványos modell mellé a gyártó további izgalmas híreket is szállított, mégpedig a hidrogénüzemű belső égésű motor és a tisztán elektromos NextETRUCK tehergépkocsi fejlesztéséről.
Fél évtizeddel ezelőtt a Ford Trucks vadonatúj, korszerű, kifejezetten az európai igényekre kifejlesztett nyerges vontatója, az F-MAX a bemutatása után azonnal elnyerte a rangos Nemzetközi Év Teherautója díjat. Ezzel a török gyártó beszállt az európai tehergépkocsi-gyártók piaci versenyébe, és néhány esztendő leforgása alatt szinte egész Európában szilárdan megvetette a lábát. Magyarországon és Szlovákiában a Delta-Truck Kft. forgalmazásában igen számottevő piaci részesedést ért el új típusával.
Különleges válogatás
Többek között e sikerek előtt tiszteleg a mindössze 400 példányban készülő F-MAX Select kiadás, amely a dizájn, a kényelem, a biztonság, a vezetési élmény és a korszerű műszaki megoldások egyedi ötvözetével tűnik ki. A limitált modell a fekete és bronz színkombinációjával, sötétített LED-es fényszóróival, fekete keréktárcsáival, valamint bronz színű tükörházaival és F-Max emblémájával messziről felismerhető az utakon. Ez a stílus köszön vissza a fülke bőségesen felszerelt belsőterében is a kormánykeréken, a műszerfalon és az üléseken.
Hidrogént a motorba!
A Ford Trucks az F-MAX Select mellett bemutatta a hidrogénnel működő belső égésű motorját is, amely fontos vívmány a fenntartható műszaki megoldások terén. Ez is része annak a törekvésnek, hogy a gyártó az F járműgenerációval jelentős áttörést érjen el a nehéz-teherautók piacán a nulla károsanyag-kibocsátás, a hálózatba kapcsolhatóság és az önvezetés terén. A vállalat elkötelezte magát az iránt, hogy 2040-re csak helyileg nulla károsanyag-kibocsátású haszongépjárműveket gyártson.
E-teherautó élenjáró teherbírással
Ennek jegyében indította útjára a Ford Trucks a NextETRUCK projektet is, amelynek célja új generációs elektromos tehergépkocsik kifejlesztése. Az Európai Unió Horizon Europe elnevezésű kutatási és fejlesztési alapjából kétmillió eurós támogatást kapott ez a projekt. A Ford Trucks annyit már előrebocsátott, hogy olyan tisztán elektromos hajtású, 16 tonna össztömegű teherautót fejleszt, amely kategóriájában a legnagyobb hasznos teherbírást nyújtja majd a lényegesen kisebb saját tömegnek köszönhetően. A modellt hat hónapig valós üzemelési körülmények között tesztelik majd a Ford Otosan gyárai között. A program célja a fejlett hőszabályozás és a jármű hangjelzéssel figyelmeztető rendszerének vizsgálata is. A Ford Trucks tehát minden eddiginél magasabb fokozatba kapcsolt a fejlesztések terén.